S nekvalitními službami všeho druhu se bohužel pravděpodobně setkáme několikrát za život – jakkoli jsme při hledání dodavatelů opatrní. Jedná-li se o něco menšího, jako je například špatně opravená bota nebo studená polévka v restauraci, nejspíš nad tím lze mávnout rukou. Pokud ale zaplatíme vyšší částku a jde o věc velmi podstatnou či dokonce trvalou, pak je třeba se ozvat a pokusit se dosáhnout alespoň částečné nápravy.
Zkuste se domluvit
Jako v každém sporu je záhodno jako první zkusit smírnou cestu. Kontaktujte poskytovatele služby či jeho konkrétního zaměstnance, vysvětlete klidně celou situaci a zeptejte se, jak by se to dalo řešit. Podle reakce pak uvidíte, zda má smysl vycházet dané osobě vstříc anebo zda je potřeba se tvrdě domáhat svých práv. Nemusíte se rovnou soudit, ale taky nejspíš nechcete strávit zbytek života s nepovedeným tetováním nebo křivou zdí domu.
Reklamujte, stěžujte si, šiřte informaci
Dalším krokem je zjistit si podmínky reklamace u dané služby a podle nich postupovat. Bez emocí, bez agrese, zkrátka se pokuste co nejlépe prokázat pochybení poskytovatele služby a vymoci na něm nápravu. Jsou tací, kteří se tomu postaví čelem, ale pak také existují firmy, které s vámi okamžitě přeruší veškerý kontakt. Pak můžete zkusit stížnost (pokud je ke komu ji podat) a ve vážných případech pak kontaktovat advokáta. A samozřejmě zanechte negativní recenzi na internetu jako varování pro ostatní.
Udržte si úroveň
Závěrem je třeba si připomenout, že pochybení dodavatele služby vám ještě nedává právo chovat se hrubě, ihned psát smrště negativních hodnocení, vulgárně nebo dokonce útočně. Buďte korektní, struční a zdvořilí. Sebekontrola v těchto situacích vám dává zvýhodněnou pozici, a pokud by boj pro vás dopadl prohrou, alespoň se nemusíte na celou situaci ohlížet se studem.