Obsahový marketing je nedílnou součástí marketingu obecně. Zaměřuje se na tvorbu, publikaci a distribuci obsahu s cílem oslovit, přilákat pozornost a generovat potenciální zákazníky. Při práci v rámci obsahového marketingu je zapotřebí počítat s určitou součinností, a to nejen s tvorbou materiálů pro publikaci, obsahu na sociální sítě a další kanály, ale také při budování vztahů, komunity a značky.
Jak vytvářet marketingový obsah?
- přidejte si texty na váš blog
od tvorby článků po analýzu klíčových slov a hledanost témat.
- Obsah na sociální sítě
vytvářejte a publikujte příspěvky, videa, pohybová stories, infografiky apod.
- Obsahový plán (příspěvky a jejich plánování)
smysluplné propojujte témata napříč různými reklamními kanály jako jsou
PPC Google a Seznam kampaně, sociální sítě, webový obsah.
Než začnete cokoliv tvořit, zjistěte si, kde a v jaké podobě a kvalitě se dá tato informace najít jinde. Snažte se vyhledávat nová témata – uspějete s nimi snadněji, než se všeobecnými informacemi. V oborech, kde již snad vše bylo řečeno, hledejte nové pohledy na věc a nová řešení.
Pár zajímavých tipů
Všichni píší dlouhé texty na weby? OK, natočte skvělé video. Všichni píší o levných židlích, stolech a postelích? Napište o tom, jak levně zařídit celý pokoj. Opravdu není o čem novém mluvit? Vezměte staré témata a zapracujte ho královsky, lépe než kdokoliv před vámi.